Grunden till en hyfsat bra och fin hy :)

Publicerat: 2012-01-23 14:03:00
Det finns många som säger att jag har fin och len hy, vilket jag inte förstår för den är absolut inte så som dom beskriver den, men tänkte skriva grunderna till en hyfsat bra och fin hy ^^ Om man vill kan man ju lägga till andra saker som masker och så vidare. Fast det skriver jag inte om i detta inlägget.

För det första så är det VATTEN!! DRICK DRICK DRICK! Varje gång du ser ett glas och en kran ska du dricka. Minst 6 glas per dag. Vattnet renar din kropp inifrån och det hjälper till lite med din andedräkt om du har problem med den.
Ät nyttigt. Det är också super viktigt. Skönhet kommer ju från insidan säger man.
Färgrik mat är bra. Så som Jordgubbar, Blåbär, Morötter.
Citron renar hyn väldigt mycket så värför inte dricka lite citronvatten till maten?

Använd en fuktighetskräm som hjälper din hy att hålla sig fuktig och inte torr. Om man har problem med finnar så är det också bra. Själv använder jag också Jojobaolja som hjälper till att läka/ta bort finnar.
Se till att få minst 8 timmars sömn per natt OCH tvätta av sminket varje kväll. Man kan säga att huden typ, bajsar på natten så därför är det viktigt att den får andas någon gång lite då och då.
Tvätta ansiktet minst 2 gånger per dag. Morgon kväll. Om du tvättar det för ofta kan det bara bli torrt och rött.
Att stänka ansiktet med vatten lite då och då och sedan efter ta en fuktighetskräm är bra ;)
VATTEN ÄR SÅ SJUKT BRA FÖR HYN SÅ DRICK DET! ÄT DET! SKÖLJ DIG MED DET!
(Tror jag fick med det mesta)

Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Kul att du är med och tävlar :D

Allt bra? :)

2012-01-23 16:02:59 http://smnmode.blogg.se/
Sofia - Uddevallas största modeblogg!

tack :D

2012-01-23 16:09:17 http://smnmode.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: